Utolsó poszt

A kollagén fogyasztása hatékony módja ennek a fehérjének a kiegészítésének? Miért olyan fontosak szervezetünk számára az omega-3 zsírsavak?

A kreatin fogyasztása gyakori jelenség, amely a verseny- és szabadidősportot űzők körében figyelhető meg. Valószínűleg olyan messze van, hogy a kreatin jó hatással van az izomtömegre és az alakjavításra. A közelmúltban számos tanulmányt végeztek a kreatin szervezetünkre gyakorolt ​​jótékony hatásának bizonyítására. A kreatint elsősorban idősek, sportolók és krónikus betegségekben szenvedők szedjék. Az ajánlott mennyiség 3-5 g kreatin naponta. Talán elgondolkodtató, hogy a számos dokumentált tudományos tanulmány ellenére miért félnek egyesek még mindig a kreatin használatától? A világban keringő mítoszok egyike a kreatin hatása a hajhullásra. Természetesen ez nem igaz.

Mi az a DHT?

A DHT vagy dihidrotesztoszteron egy androgén hormon, amely a szabad tesztoszteron bizonyos enzimek általi átalakulásával képződik. Az 5-alfa-reduktáz egy enzim, amely hozzájárul a tesztoszteron DHT-vé történő átalakulásához. A dihidrotesztoszteron rendkívül erős androgén, körülbelül 5-ször erősebb, mint a tesztoszteron. A dihidrotesztoszteron szükséges a szakáll növekedéséhez, de hozzájárul a fej kopaszodásához is. Tudományos kutatások szerint a DHT fő oka az ún androgenetikus alopecia.

A kreatin növeli a DHT szintet?

Valószínűleg a kreatin hajhullásra gyakorolt ​​hatásáról szóló pletykák egy van der Merwe által 2009-ben végzett kísérlethez kapcsolódnak. A rögbicsapat diákjai 25 g kreatint kaptak 7 napig, majd 5 g kreatint a következő 2 hétben naponta. Észrevették, hogy a DTH, vagyis a dihidrotesztoszteron mennyisége megnőtt a vérben. A DHT mennyisége 7 nap után 56%-kal nőtt, és 2 hét 5 g kreatin bevétele után 40%-kal magasabb értéken maradt.

Az eredményeket összehasonlították a csak placebóval kezelt kontrollcsoport eredményeivel, és azt találták, hogy mivel a kreatinnal kezelt csoport DHT-szintje emelkedett, ennek összefüggésben kell lennie az alopeciával. Érdemes megjegyezni, hogy az ilyen vizsgálatokat soha nem ismételték meg, és nincs bizonyíték arra, hogy megbízhatóak voltak. Lehetséges például a minta szennyeződése. Nem bizonyított, hogy a hajhullás szorosan összefüggött volna a kísérlettel, mert az intenzíven edzõ sportolóknál gyakran magasabb a dihidrotesztoszteron szintje.

Sőt, sok más tudományos tanulmány is megerősíti a kreatin emberi szervezetre gyakorolt ​​pozitív hatását. A kreatin-kiegészítők azonban egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, mivel meglehetősen jelentős problémák merülnek fel a szervezet megfelelő mennyiségben történő ellátásával kapcsolatban az élelmiszerek miatt. Az SFD áruház széles választékkal rendelkezik belőlük, ennek köszönhetően mindenki megtalálhatja majd a számára legmegfelelőbb formában a kreatint.

A kreatin negatívan befolyásolja a haj vastagságát?

Fontos, hogy a van der Merwe-vizsgálatban egyik alanynál sem figyeltek meg a teljes tesztoszteronszint növekedését, és a szabad tesztoszteron mennyiségét sem ellenőrizték ebben a kísérletben. Emellett a DHT mennyisége, valamint a DHT-tesztoszteron arány értéke a növekedés ellenére továbbra is az általánosan elfogadott normákon belül maradt. Ezért könnyedén pótolhatjuk a kreatint és élvezhetjük a dús frizurát.

Számos különféle étrend-kiegészítő és kondicionáló létezik, amelyek segítségével nem csak a megfelelő vastagságú hajat tarthatod meg, hanem a megfelelő összetételnek köszönhetően javíthatod is az állapotát. A széles kínálattal rendelkező SFD boltban mindenféle tápanyag és kiegészítő megtalálható.